10 Haziran 2008 Salı

'12 Dev Adam' Aday Kadro

Tanjevic, Euro Basket 2009 için oynanacak eleme turunda kırmızı-beyazlı formayı terletecek isimleri seçmek için, aday sayısını 18'e indirdi. Önce seçilen isimleri sıralayalım:

Ersin Görkem (Antalya BŞB)
Ersan İlyasova* (Barcelona)
Ümit Sonkol (Banvit)
Engin Atsür* (Benetton Treviso)
Sinan Güler, Barış Hersek, Bora Hun Paçun, Ender Aslan*, Kerem Gönlüm* (Efes Pilsen)
Oğuz Savaş, Ömer Aşık, Ömer Onan, Semih Erden* (Fenerbahçe Ülker)
Cemal Nalga, Cenk Akyol* (Galatasaray Cafe Crown)
Hidayet Türkoğlu* (Orlando Magic)
Kerem Tunçeri (Real Madrid)
Doğuş Balbay (Texas Longhorns)

(*'lı oyuncular Eurobasket 2007 kadrosunda da bulunan isimler. Mehmet Okur ve Ermal Kuqo da bunlara eklendiğinde 9 oyuncumuzun aynı olacağını görebiliriz -ki bu iyi birşeydir.)

Alınmayan isimlerle devam edelim. Tanjevic, tamamı hakkında açıklama yapmış hemen hemen:

'Mehmet Okur, bu sene ağır bir sakatlık geçirdi ve bu yaz boyunca sakatlıklarını düzeltmek için çalışmasını istiyoruz.''

''Ömer muazzam bir sezon geçirdi ve İbrahim'den daha genç. Ayrıca Cenk Akyol'u ön plana çıkarmak istiyorum. 2010'da ondan faydalanacağız.''

''Ermal benimle konuşup yaz boyunca hayatında çok önemli değişiklikler olacağını ve bu yazı milli takımda geçirmemeyi istedi."

"Kaya Peker ve Fatih Solak'ın'ın yerine Fenerbahçe'de oynayan 3 oyuncumuzu kullanmak istiyorum."

''Son senelerde Hakan Demirel'i çağırıyordum. Onu çağırmadım. İleriki seneleri iyi kullanıp, milli takıma dönmesini ümit ediyorum. İstediğim performansı sergilemeyince bu kararı aldım''

"Mirsad Türkcan'ı yaşından dolayı kadroya almıyorum, 2010 Dünya Şampiyonası'nda 30 yaş üzerinde olan oyuncularla oynamamaya çalışacağız."

Tutku Açık ve Serkan Erdoğan hakkında bir açıklama göze çarpmıyor, basın toplantısında verilen demeçlerde. Serkan Erdoğan'ın geçen turnuvadan önce Tanjevic hakkında yaptığı açıklamalar çağrılmamasına sebeptir yüksek ihtimal. Tutku'nun çağrılmamasının sebebini tam olarak bilememekle beraber, savunma sevmemesi olabileceğini tahmin ediyorum. Ama ilgilenmiyorum çok da açıkçası. Çünkü potansiyeli Tutku'dan çok daha yüksek bir oyuncu olan Hakan Demirel'le ilgileniyorum. Be adam sormazlar mı sana, Hakan Demirel bir yıldır elinin altında, çürüttün çocuğu, senin hiç mi suçun yok diye?

Hiç yorum yok: